piątek, 3 października 2014

Smażone, zielone pomidory


Konfitury te powstały właściwie tylko dlatego, że na moich czterech krzaczkach pomidorowych zostało sporo zielonych owoców i zdałam sobie sprawę z tego, że nie dojrzeją one przed przymrozkami. Szkoda by było, żeby się zmarnowały, więc je usmażyłam :)

Konfitura z zielonych pomidorów

składniki:
  • 1 kg zielonych pomidorów
  • 60 dag cukru (u mnie trzcinowy, nierafinowany)
  • sok z 1 cytryny
Pomidory umyć, pokroić w ćwiartki. W rondlu lub na głębokiej patelni rozpuścić cukier, dorzucić do niego pomidory, dodać dok z cytryny i gotować 1 h. Przekładać do wyparzonych słoiczków. Szczelnie zakręcić. Można pasteryzować, będzie trwalsze :)

p.s. Asia M., zmobilizowałam się dzisiaj dla Ciebie, po tym komentarzu na Fb :D




2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe, ale do czego ich używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierz mi, nie poznałabyś się, że to z warzyw :) Możesz użyć do wszystkiego, do czego używasz "zwykłych" konfitur. Tak więc, nadadzą się do pieczywa chociażby, czy jako dodatek do deski serów.

      Usuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)