piątek, 10 stycznia 2014

Makaron z anchois i kaparami


Dawno nie podawałam żadnego nowego przepisu na makaron, mimo, że zajadamy go bardzo często. Z braku czasu ratowaliśmy się jednak sprawdzonymi, szybkimi w przygotowaniu przepisami.
W związku z nabyciem przeze mnie dużego słoiczka anchois, pobuszowałam w sieci i wynalazłam ciekawy przepis. Dzisiaj wypróbowaliśmy go na obiad więc podaję dalej :)


Składniki:

  • 250 g makaronu
  • 10-12 filecików anchois
  • 2-3 łyżki kaparów
  • 2-3 ząbki czosnku
  • łyżka masła
  • sól, pieprz
  • trochę suszonej mięty lub pietruszki

  • Zagotuj osoloną wodę i ugotuj makaron al dente wg przepisu na opakowaniu. W tym czasie podsmaż przez chwilę na maśle i oliwie bardzo drobno posiekany lub starty na tarce czosnek, dodaj filety anchois i po chwili  kapary oraz szczyptę suszonej mięty lub natkę pietruszki. Smaż przez chwilę, mieszając, aż fileciki niemal się rozpuszczą.Gdy makaron będzie gotowy, dodaj na patelnię łyżkę lub dwie wody, w której się gotował, a następnie przełóż na patelnię odcedzony makaron. Podduś całość przez chwilę, mieszając, i dopraw pieprzem. Zdejmij patelnię z ognia, dodaj jeszcze trochę masła, wymieszaj i  od razu podawaj.
    Ja dodatkowo posypałam swoją porcję świeżo startym parmezanem.

    Znaleziony w Facetikuchnia.


    4 komentarze:

    1. Jak ja lubie takie proste, a smaczne dania!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak ja też rzadko mam czas, żeby spędzać w kuchni długie godziny, a smacznie zjeść lubię, więc takie przepisy są na wagę złota! Pozdrawiam!

        Usuń
    2. jakoś się nie mogę przekonać do kaparów, jedyne które mi smakowały to greckie. A szkoda bo przepis na szybkie dobro z makaronu to zawsze pożądana rzecz:)

      OdpowiedzUsuń
    3. Podobno rzecz, której spróbujemy 10 razy, zaczyna nam smakować ;) Może powinnaś spróbować tego z kaparami? ;) Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń

    Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)