środa, 30 maja 2012

Lody kiwi na patyku





W zeszłym roku powstała wersja bananowa. I tamta bardzo mi smakowała. Tak więc, gdy w tym sezonie zobaczyłam na blogach wersję z kiwi, wiedziałam od początku, że spróbuję, ale podchodziłam do tego z pewną rezerwą. Byłam pewna, że bananów nic nie przebije. Myliłam się. Lody są pyszne i orzeźwiające. Dzieciaki zgodnym chórem krzyknęły, że chcą takie codziennie! Myślę, że taka rekomendacja wystarczy :) Spróbujcie! 









 Składniki:
  • 15 patyczków do lodów
  • 5 owoców kiwi
  • 200g czekolady
  • 1,5 łyżki oleju 
  • dla chętnych: dowolna posypka



Każde kiwi pokrój na 3 części, każdą o grubość około 1 cm. Plasterki ponadziewaj na patyczki do lodów. Wstaw do zamrażalnika na  przynajmniej 15 minut. W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę. Dodaj olej, wymieszaj. Wyjmij kiwi z zamrażarki i zanurzaj w czekoladzie. Od razu obtaczaj w posypce, ponieważ czekolada szybko tężeje. Jeśli nie używasz posypki odczekaj chwilę, żeby czekolada mocniej stężała (inaczej się przyklei do papieru). Układaj lody na papierze do pieczenia. Schowaj lody do zamrażalnika na parę godzin. 



źródło: Blondies in the kitchen





3 komentarze:

  1. kiwi w czekoladzie jest świetne

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Nie jadłam jeszcze takich:)

    OdpowiedzUsuń
  3. spoko opcja takie lody! nabędę wreszcie takie patyczki i też będę mrozić!A co! :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)