niedziela, 4 marca 2012

Motyle muffiny na powitanie wiosny






Nękana byłam ostatnio przez znajomych z pracy, żeby im coś  słodkiego przywieźć do kawy. Nie widzimy się wszyscy za często, bo średnio raz w tygodniu, czasem rzadziej. Tak więc ostatnio w niedzielny wieczór zmobilizowałam siły i widząc dwa przejrzałe, zbrązowiałe banany, upiekłam naprędce motyle muffiny na powitanie wiosny. Bo w powietrzu czuć, że już nadchodzi...


Nie pierwszy raz korzystam z tego przepisu. Ale pierwszy raz dodałam naprawdę dojrzałe banany i powiem szczerze, że smakują jeszcze lepiej :) . Wcześniej piekłam je w wersji z figami, z przepisu wypatrzonego u Piegusa.  Tym razem użyłam włoskich orzechów.











 Składniki:

  • 2-3 bardzo dojrzałe banany
  • 125 ml oleju roślinnego
  • 2 jajka
  • 250 g mąki
  • 100 g drobnego cukru ( dałam trzcinowy )
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szkl. posiekanych orzechów włoskich


 Piekarnik rozgrzej do 180 st. Banana rozgnieć widelcem na gładką masę i odstaw na bok. Do dużej miski wsyp mąkę, cukier, sodę i proszek do pieczenia.Do miski wlej olej, wbij jajka i roztrzep. Mieszaninę wlej do miski z suchymi składnikami, wymieszaj i dodaj mus z banana. Dodaj orzechy, ponownie wymieszaj i nałóż ciasto do przygotowanych foremek. Uwaga! Ciasto wychodzi dość gęste. Można je trochę rozrzedzić, dodając odrobinę jogurtu naturalnego lub mleka. Piecz około 15 minut (do suchego patyczka).






3 komentarze:

  1. Powiew wiosny mocno wyczuwalny :-) Jaka cudna forma!

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham motyle, zazdroszczę formy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne te muffiny.
    Widziałam silikonowe foremki motylki w pepco i zastanawiałam się nad kupnem.
    Twoje wyglądają tak ładnie, że chyba się skusze:)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)