piątek, 11 listopada 2011

Czas na gęsinę













Od kilku lat 11 listopada stał się dniem, w którym promujemy w Naszej Ojczyźnie jedzenie gęsiny.


Przepis na tradycyjnie przyrządzoną gęś proponowałam już rok i dwa lata temu. Dziś podaję przepis, który prezentowałam wtedy:






składniki:
  • 2 piersi gęsie ze skórą lub nóżki
  • sól
  • pieprz
  • majeranek

Z mięsa odkroiłam skórę i wrzuciłam ją na patelnię, by wytopił się z niej tłuszcz. Gdy cały tłuszcz się już wytopił, a skórka była skurczona i pięknie zrumieniona, zdjęłam ją z patelni i odlałam część tłuszczu. Na resztę tłuszczu wrzuciłam mięso posolone, popieprzone i posypane majerankiem. Mięso obsmażyłam z obu stron, zalałam wodą i przykryłam. Dusiłam ją około 2,5 h, dolewając od czasu do czasu wody. Gąska wyszła pyszna i krucha. Powstał też aromatyczny, ciemny sos, który na koniec nieco posoliłam.


Gęś podałam z modrą kapustą i pyzami na parze. Po poznańsku.










1 komentarz:

  1. Smakowite:) I ta pyza, taka elegancka. Pozdrawiam i dziękuję za dodanie przepisu do akcji:) Sama się przy okazji uczę, co pysznego można z gąską zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)