poniedziałek, 26 września 2011

Leniwe pełnoziarniste





Moi Drodzy, u mnie dziś bardzo leniwie...
Dostałam od mamy kilogram białego sera D.I.Y. Sernik odpadł, bo maszynki do mielenia brak, a blendery nie zawsze dają radę i szkoda spalić.
A więc pierogi. By było zdrowiej, z mąką pszenną pełnoziarnistą. Polane masłem i olejem ryżowym. Jako dodatek sałatka z pomidorów, zielonego ogórka (wiem, że nie powinno się ich łączyć, ale tak mi smakuje ;) ) i czerwonej cebuli z pysznym vinegret.



Składniki:
  • 1/2 kg białego sera
  • płaska łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • mąka pszenna pełnoziarnista
Ser wyłożyć na stolnicę, ugnieść ubijaczką do ziemniaków lub widelcem. Dodać jajko i sól oraz kilka łyżek mąki. Zagniatać ciasto, dodając mąkę do czasu, aż masa przestanie się lepić do rąk. Z części ciasta formować wałki, kroić na 2 cm kawałki. Gotować we wrzącej, osolonej wodzie. Po wypłynięciu klusek na powierzchnię, gotować jeszcze około 1-2 minut.
Podawać polane masłem lub oliwą. Z cukrem lub bez.

6 komentarzy:

  1. swoje zjadłam, to może gdzieś "w gościach" się załapię jeszcze?
    i się załapałam, dziękuję :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam leniwe w wersji pełnoziarnistej ;> Smaczne, a nawet zdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. leniwe bardzo lubie, ale pelnoziarnistych jeszcze nie jadlam:) koniecznie do wyprobowania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrowsze leniwe! Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbujcie! U mnie wszystkim zasmakowały :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja takie kluski leniwe zjadam ze śmietaną i cynamonem:) Polecam!:)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)