niedziela, 28 sierpnia 2011

Owrócone ciasto z brzoskwiniami





Przepis znaleziony u Maddy na Hello Morning! . Morele zastąpiłam brzoskwiniami. Ciasto proste i szybkie w przygotowaniu. Poza tym ciekawie się prezentuje. Bardzo słodkie jak dla mnie, więc następnym razem użyję kwaskowatych owoców, aby tą słodycz złagodzić.



Składniki:


  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. mąki orkiszowej (zastąpiłam pszenną pełnoziarnistą)
  • 1/3 szkl. cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 szkl. mleka roślinnego

Na warstwę brzoskwiniową: 

  • 1/4 szkl. cukru (użyłam cukru pudru)
  • 2 łyżki wody
  • brzoskwinie

Wymieszaj ze sobą obie mąki i proszek do pieczenia. W drugiej misce połącz mleko, sok, cukier i wanilię. Następnie dodaj mąki z proszkiem i wymieszaj dokładnie. W rondelku rozpuść cukier z wodą, mieszaj do uzyskania gęstego syropu. Przygotuj foremkę do pieczenia (użyłam formy do tarty). Wlej do niej syrop. Następnie ułóż warstwę brzoskwiń pokrojonych w grube plastry. Na koniec zalej je ciastem, tak aby dokładnie je pokryło. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C przez około 30-35 minut. Wyciągnij z piekarnika, odstaw do wystygnięcia. Na chłodne ciasto ostrożnie nałóż talerz i przewróć do góry nogami. Ciasto powinno wylądować na talerzu :) Smacznego!

4 komentarze:

  1. Letnie pyszności! Też wolę brzoskwinie niż morele w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda wspaniale i z tego co przeczytałam jest dość zdrowe bo bez tłuszczu , zmiejszyłabym jeszcze ilośc cukru:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma nic lepszego latem od ciast z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam wszelkie ciasta z owocami! A ciasto fakt, zdrowe i wcale nie wychodzi suche, mimo braku tluszczu.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)