piątek, 29 lipca 2011

Orkiszowe scones z wiśniami




Tradycyjnie z rodzynkami, ale że na Lawendowym Domu od Kuchni widziałam wersję z porzeczkami, więc postanowiłam poeksperymentować z wiśniami, których dostałam całe wiadro :)
Ciastka te przypominają mi nieco Katarzynki, mają zbitą strukturę i korzenny smak.

Przepis pochodzi z Lawendowego Domu, ale troszkę go zmodyfikowałam. Jeśli zastąpicie mleko krowie roślinnym, powstanie przepis wegański.

Podaję po modyfikacjach:


(proporcje na 8 scones)

150 g mąki pszennej typ 450
80 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
po ½ łyżeczki proszku do pieczenia i sody
½ łyżeczki przyprawy piernikowej
4 łyżki cukru trzycinowego Muscovado
30 ml oleju
125 ml mleka (może być roślinne)
dodatkowo: 8 wydrylowanych wiśni i cukier trzcinowy do posypania


Do miski wsypać suche składniki, dodać olej i mleko. Wyrobić ciasto, rozwałkować je na grubość 2 cm i przy pomocy szklanki o średnicy ok. 6 cm wykroić ciasteczka. Ułożyć je na blasze wyłożonej matą silikonową lub papierem do pieczenia. W środku zrobić wgłębienia, ułożyć wiśnie i oprószyć cukrem trzcinowym. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 st. C o piec ok. 12-15 minut.




4 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie, jestem bardzo ciekawa ich pierniczkowego smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaa! Wspaniałe, tak sobie myślę, że to idealna propozycja na zimowe śniadanie...a tam, latem pierniczkowe scones też muszą smakować wyśmienicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne,szybkie mini ciasteczka;) i inne przepisy,obserwuję!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)