piątek, 20 maja 2011

Quiche ze szpinakiem i mozarellą





To danie, które zasmakowało mi bardzo. Cały dzień chodziłam dumna, że udało mi się przygotować coś tak pysznego.

składniki na ciasto (stąd):

250 g mąki (użyłam typu 550), 100 g masła, 1 jajko, 3-4 łyżki lodowatej wody

składniki na nadzienie (pomysł własny):

500 g szpinaku świeżego, oliwa, 2-3 ząbki czosnku, sól, pieprz, gałka muszkatołowa, 100 ml gęstej śmietany (u mnie 16%), 4 jaja, kulka mozarellii


Z podanych powyżej składników zagnieść ciasto i włożyć je na 1 h do lodówki.Szpinak umyć, przebrać w celu usunięcia ewentualnych chwastów, osuszyć. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić posiekane ząbki czosnku i chwilę podsmażyć. Wrzucić szpinak i smażyć kilka minut. Doprawić solą, pieprzem i gałką. W czasie smażenia liście znacznie stracą na objętości. Patelnię odstawić do wystygnięcia.
Wyjąć ciasto z lodówki i po rozwałkowaniu lub pokrojeniu ostrym nożem na plastry wyłożyć nim formę do tarty (jeśli nie jest silikonowa, należy wyłożyć ją papierem do pieczenia). Na wierzchu ciasta ułożyć papier do pieczenia i wysypać fasolę lub groch, aby na cieście nie zrobiły się pęcherze. Wstawić na 15 minut do piekarnika nagrzanego na 180 st. C. Ciasto wyjąć z piekarnika, zdjąć papier z fasolą. Na wierzch ciasta wyłożyć szpinak. Jaja wymieszać ze śmietaną, doprawić solą, pieprzem i gałką. Mieszaninę jajeczno-śmietanową wylać na szpinak. Na wierzchu ułożyć mozarellę pokrojoną w plastry. Zapiekać w piekarniku około 30 minut. Gotowe! Smakuje świetnie na ciepło i na zimno.







2 komentarze:

  1. Uwielbiam tarty, uwielbiam szpinak. I mam w domu szpinakożerców, więc będę musiała im takie pyszności zaserwować :)

    http://polkazprzyprawami.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój niespełna dwuletni synek zajadał na obiad i mówił, że dobre!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)