piątek, 4 marca 2011

Chleb orkiszowo-pszenny na zakwasie





Poleciła mi go koleżanka, która od kilku miesięcy również samodzielnie piecze chleby. Nabyłam więc mąkę orkiszową i przystąpiłam do dzieła. Przepis pochodzi z Pracowni Wypieków. Z rodzynek zrezygnowałam.


  • 100 g zakwasu żytniego
  • 200 g mąki orkiszowej
  • 100 g wody

Wszystkie składniki wymieszać w misce, przykryć folią i odstawić na 12 h.

Następnego dnia do wyrośniętego zaczynu dodać:

  • 100 g mąki orkiszowej
  • 400 g mąki pszennej
  • 200 g wody
  • 1 łyżeczka miodu
  • 10 g świeżych drożdży lub łyżeczka suszonych
  • 1,5 łyżeczki soli

Wszystkie składniki wymieszać dokładnie ( można mikserem ), przełożyć do formy i odstawić na godzinę. Wstawić do zimnego piekarnika nastawionego na 230 st. C i piec około pół godziny. Studzić na kuchennej kratce.

3 komentarze:

  1. jaki ma cudny kształt :) orkiszową mąkę uwielbiam :) przepisu jeszcze nie wypróbowałam, więc z pewnością to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taką ajną formę mi rodzice kupili :) Od spodu jest taka imitacja plecionki.
    A chleb polecam!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)