poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Tort chałwowy



Przepis mam od Maddy z Hello Morning!. Niestety na tort urodzinowy u mamy się nie załapałam ze wzgłedu na chorobę, więc zrobiłam go sobie na własne urodziny. Faktycznie jest pyszny. Polecam szczególnie wielbicielom chałwy :)
składniki na ciasto:
  • 4 szkl. mąki pszennej
  • 2 kopiaste łyzki kakao
  • 3 łyzeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 szkl. cukru
  • paczka cukru waniliowego
  • 1 szkl. oleju
  • 2 szkl. soku z kompotu wiśniowego

Łączymy ze sobą wszystkie suche składniki, po czym ododajemy olej i sok. Mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Wlewamy ciasto do formy wysmarowanej olejem i wysypanej bułką tartą i peczemy do suchego patyczka ( około 35-40 minut ) w temp. 170 st. C.

Krem:

  • 400 g chałwy
  • 250 g margaryny lub masła

Dodatki:

  • wiśnie z kompotu
  • wiśnie kandyzowane
  • kilka łyzek dżemu wiśniowego
  • posypka czekoladowa lub orzechowa
  • syrop z cytryny, wody i cukru

Margarynę wymieszać z chałwą na gładką masę przy pomocy miksera.

Ciasto podzielić na 3 płaty. Pierwszy z płatów skropić syropem cytrynowym i posmarować dżemem wiśniowym. Nałożyć drugi płat, skropić go syropem, wysmarować kremem chałwowym i posypać wiśniami z kompotu. Nałożyć trzeci płat i skropić go syropem cytrynowym, po czym wierzch i boki ciasta wysmarować resztą kremu. Boki tortu obsypać posypką, wierzch ozdobić kandyzowanymi wiśniami.

3 komentarze:

  1. kiedy są Twoje własne urodziny?
    spóźniłam sie pewnie, ale.. sto lat!

    cudny tort
    bo chałwowy

    OdpowiedzUsuń
  2. ekstra! moje urodziny niebawem i jestem ciekawa jaki będzie mój tort. Pewnie będę go robić z Agatą z "I love tofu" za spółkę, bo mamy dzień po dniu urodziny, ale się jeszcze nie zgadałyśmy :)

    Pozdr!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Asieja, dzięki za życzenia :)

    Maddy, pozdrawiam również! Też jestem ciekawa Twojego tortu :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)