wtorek, 9 marca 2010

Chleb pszenno-żytnio-gryczany plus bułki za jednym ciosem





To nasz ulubiony chleb. Piekę go najczęściej ze wszystkich przepisów. Jest prosty do zrobienia i bardzo smaczny. Inspiracją był dla Chleb biały na zakwasie z Pracowni Wypieków, ale w miarę, jak czułam się pewniej w wypiekaniu chleba, zmodyfikowałam przepis i obecnie wygląda on następująco.





Składniki:
50 g mąki gryczanej
1oo g mąki żytniej razowej
350 g mąki pszennej
150 g czynnego zakwasu żytniego
300 g wody
1 łyżeczka soli
8 g drożdży świeżych ( niekoniecznie )
garść pestek słonecznika
garść płatków owsianych



Wszystkie składniki wymieszać. Można to zrobić mikserem. Odłożyć na 2 h w ciepłe miejsce w misce nakrytej ściereczką. Ciasto przełożyć do keksówki wysmarowanej olejem i posypanej płatkami owsianymi i spryskać je olejem. Ponownie odstawić na 40-60 minut. Piec około 40 minut w temp. 210 st. C.

Ja tym razem sporządziłam podwójną ilość ciasta i z połowy upiekłam bułeczki. Czas pieczenia bułek wynosi około 15-20 minut w zależności od wielkości.

2 komentarze:

  1. Czesc oczywiscie ze mozesz przygotowac wczesniej bedzie OK powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak zrobiłam :) Po powrocie z pracy będę smażyć i jestem bardzo ciekawa efektu...

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)