wtorek, 1 grudnia 2009

Ciasteczka chorwackie świąteczne

 



Krok po kroczku, krok po kroczku, najpiękniejsze w całym roczku idą Święta, idą Święta... Dziś dzień niezwykły, bo pierwszy grudnia, a więc do Świąt zostały 24 dni... Czas zacząć przygotowania. Ja co prawda zaczęłam je już kilka dni temu, przygotowując ciasto na staropolski piernik świąteczny (patrz:listopad). Lezakuje on już kilka dni na strychu, a upiekę go na kilka dni przed Wigilią. Niebawem będę zabierać się za pieczenie pierniczków, ciasteczek imbirowych i cynamonowych, a tymczasem wczoraj wieczorem wypróbowałam przepis, który znalazłam na blogu Cytryna&Co. Zaraz po upieczeniu zjadłam trzy! :) Te ciasteczka są przepyszne i bardzo świąteczne i na pewno zagoszczą na Naszym Świątecznym Stole.



1 opakowanie ciasta francuskiego, 100 g suszonych śliwek, 70g orzechów włoskich, 1 jabłko,
2 łyżeczki cynamonu, 1/3 szkl. cukru + 2 łyżki















 

















Ciasto pokroić na kwadraty o boku 6-7 cm. Śliwki i orzechy pokroić na kawałki, jabłko zetrzeć na grubych oczkach. Około 2 łyzek orzechów odłozyć na bok. Wszystkie składniki nadzienia wymieszać z 1 łyżeczką cynamonu i 1/3 szkl. cukru. Farsz nakładać na ciasto i zlepiać w pierożki. Resztę cynamonu, cukru i orzechów wymieszać i obtaczać w powstałej posypce ciastka, tak by posypka przykleiła się do ciasta. Piec około 15 minut w 220 st. C.











Kasia z Cytryny radziła uzyć do farszu zmielonych orzechów, ale myślę, ze takie chrupiące kawałki tez smakują ciekawie.




 




Chorwacja 2008 :) Tak ku pokrzepieniu w ten ponury dzień...






5 komentarzy:

  1. tak, tak, zrobię na Święta :) cieszysz się?

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne:) bardzo apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. są przepyszne,a raczej były :)bo już zniknęły...

    OdpowiedzUsuń
  4. no zrób, zrób, ja bede robiła ciastka i pierniczki i ciekawa jestem jak wyjdą.. może jeszcze migdały w karmelu. ale to się zobaczy:)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)