czwartek, 26 listopada 2009

Naleśniczki kokosowe- coś dla Maluchów i nie tylko

Dziś coś dla dzieciaków dla odmiany :) Odwiedziła mnie dziś koleżanka z córeczką, więc na obiad postanowiłam zrobić coś, co po pierwsze zasmakuje naszym trzyletnim córkom, a po drugie da się przygotować błyskawicznie. Nie widziałyśmy się kilka miesięcy, bo mieszkamy w pewnej odległości od siebie, więc nie chciałam tracić czasu na stanie przy garach. Ciasto przygotowałam rano, jeszcze przed przyjazdem dziewczyn i wstawiłam do lodówki. Dzięki temu, gdy dziewczynki zgłodniały, po 5 minutach na stole stały naleśniki.
Nie podam dokładnego przepisu, bo robiłam go "na oko".


składniki:

  • puszka mleka kokosowego 400 ml
  • trochę cukru
  • mąka
  • szczypta soli
  • łyzeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • trochę mleka (opcjonalnie, gdy ciasto za gęste)
  • oliwa do smazenia

Wszystkie składniki wymieszać, ewentualnie dodać trochę mleka, jeśli ciasto wyda się za gęste. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Smazyć na rozrzanej oliwie małe placuszki. Podawać np. polane syropem bananowym lub z musem ze zmiksowanych bananów lub z danonkiem lub z innym, ulubionym przez dzieci składnikiem.

A po pysznym obiedzie wybrałyśmy się na spacer, bo właśnie wyszło słoneczko.

Do kawy zaserwowałam muffinki wg przepisu na muffiny z nutellą, ale tym razem powtykałam w środek kawałki kinder czekolady :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)